Verftet er fylt til randen og stemningen er elektrisk. Bergens store hip hop sønn skal holde sin første store konserten etter pandemien på hjemmebane. Øl kastes rundt i lokalet og det er tilløp til kaotisk tilstand med publikum nede ved scenen. Undertegnede har selv savnet denne stemningen, og det er tydelig at publikum har gjort det samme. Finn.no og facebook sine kommentarfelt er fullt opp med folk som desperat prøver å få billetter til den utsolgte konserten.

Kamelen entrer scenen til tonene av “tilbake til city”, publikum er med fra starten. Han viser at han har full kontroll med neste låt som er “kjeltring”. Han har vært produktivt på utgivelse fronten de siste årene. Det gir setlisten en variasjon som gjør at undertegnede får hentet igjen pusten. For dette er maskingevær nivå av en hitparade. «Lil homie», «siden dag 1», «vil ba vekk», «kapital» er alle bankers for allsang. På “vil ba vekk” kjenner man på kamelen sin følsomhet og på noe av grunnen til hvorfor han virker så ekte. For det er noe med tilstedeværelsen som trollbinder salen.

Man kommer ikke utenom at Norge ikke har sett en stødigere sidekick siden Girson var for Lars Vaular i unge A. Han komplementerer sceneshowet til kamelen. Samspillet mellom dem oser av rutine og stålkontroll. Dette smitter over på publikum og gjøre at adrenalinnivået holder seg gjennom hele konserten. For når konserten avsluttes med hit-rekken «si ingenting», «klubb kamel» og «creme de la creme» er det stagediving og rop om mer musikk.

Det er noe vakkert med en kamelen konserten. Den kan minne om en Rocky film. Denne unge mannen som er en underdog som stadig motbeviser og ikke lar seg temme. To utsolgte konserter på samme kveld i Bergens storstue Verftet, er en prestasjon få artister i Bergen kan klare. Neste gang kan han sikkert ha 3 konserter for dette publikummet her er evig lojal.